ایرانیاتبلیغ

مشاور و مجری آموزش و تبلیغات شبکه های اجتماعی

بله چیست؟

بله یک شبکه اجتماعی پیام رسان است که با توجه به امکاناتی که برای اشخاص و کسب و کارها فراهم کرده است، می‌تواند تبادلات مالی و غیرمالی آن‌ها را تسهیل نماید.
شما می‌توانید از بله برای انتقال پول،پرداخت قبوض، خرید شارژ، استعلام قبض موبایل، پرداخت عوارض خروج از کشور، گرفتن موجودی و نیکوکاری در کنار ارتباط با کسب و کارهای مختلف استفاده کنید.

اشخاص و کسب و کارها می توانند با توجه به خدمات پیام رسانی و مالی ارائه شده در بله، برای اهداف مختلفی مانند فروش کالا یا خدمات، جمع آوری پول با مقاصد خیریه و انتفاعی، ارتباط راحت و در لحظه با مشتریان، جمع آوری شارژ ساختمان، پرداخت های اجتماعی مانند پرداخت دانگ و موارد مشابه از پلتفرم بله استفاده کنند.
امکانات زیرساختی بله در حال توسعه است و به تدریج امکانات متنوع‌تری به آن افزوده خواهد شد.

آیا بله نسخه وب نیز دارد؟

بله، شما می‌توانید برای دستیابی به نسخه‌ی وب از آدرس‌ زیر استفاده نمایید.

https://web.bale.ai

سوالات کاربری، مشکلات پیام رسانی و مالی را از چه طریقی می توان پیگیری نمود؟

چنانچه با مشکلات پیام رسانی و مالی روبه‌رو شده یا سوالی داشتید با شماره تلفن ۸۳۳۸۶-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

همچنین می توانید برای انتقال پیشنهادات، انتقادات و بازخوردهای خود، از طریق بات پشتیبانی به شناسه @supportbot اقدام نمایید.

 

رابط کاربری جذاب و چشم‌نواز

رابط کاربری بله در نسخه جدید با استفاده از بازخوردهای شما خوبان، تغییرات و بهبودهای زیادی به خود دیده است. از مهمترین این تغییرات، حذف منوی کشویی سمت راست و تبدیل رابط کاربری بله به ۵ تب جداگانه است: «گفتگو»، «مخاطبان»، «بانک من»، «ویترین» و «بیشتر»

در نسخه جدید «بله»، خدمات پیام‌رسانی در کنار خدمات بانکی «بله» وزن یکسانی دارند. این طراحی به کاربر کمک می‌کند تا پیمایش بهتری بین خدمات پیام‌رسانی و بانکی «بله» داشته و به سرعت از ویژگی‌های جدید «بله» بهره‌مند شود.

  

صفحه بانک من و تجمیع خدمات مالی بله

در نسخه شماره ۳.۰۰ ، تمامی خدمات مالی بله در صفحه بانک من تجمیع شده است. در حال حاضر شما می‌توانید از ۶ خدمت: «کارت به کارت»، «خرید شارژ»، «پرداخت قبض»، «استعلام قبض تلفن همراه»، «پرداخت خلافی خودرو» و «پرداخت عوارض خروج از کشور» بهره‌مند شوید. همچنین گزینه «رسید تراکنش»‌ نیز در این صفحه قرار گرفته که باعث دسترسی راحت‌تر به رسیدها و امکان مدیریت و بررسی راحت‌تر آنها شده است.

ویترین به سبک بله!

اضافه شدن ویترین به پیام‌رسان بانکی بله،‌فرصت خوبی است برای کانال ها و بات‌هایی که بصورت جدی در فضای مجازی فعالیت می‌کنند. در قسمت ویترین، کانال ها و بات های پرمخاطب می توانند در این فضا به کاربران معرفی شوند. کاربران براحتی براساس دسته بندی و موضوعی که تمایل دارند، می‌توانند به کانال و یا بات محبوب خوب بپیوندند. البته قسمت ویترین در این نسخه از «بله»، صرفا محدود به موارد کمی است و قرار است در نسخه های بعدی، لیست کاملی از محتوا برای معرفی را در خود داشته باشد. این قسمت بصورت پویا به‌روزرسانی می‌شود.

 

توضیحات کارت به کارت؛ راهی راحت برای مستند کردن تراکنش‌ها

یکی از قابلیت‌های خوب بله، امکان اضافه کردن توضیحات در هنگام انجام تراکنش مالی است. علاوه بر مثالی که در بخش قبل ذکر شد شما می‌توانید برای هر یک از تراکنش‌های انتقال پول خود نیز فیلد توضیحات کارت به کارت را تکمیل کنید تا در آینده در هنگام مطالعه رسیدها، به راحتی متوجه شوید که چرا این تراکنش را انجام داده‌اید. مثال: «شارژ ساختمان»، «قسط وام منزل»، «اجاره مغازه»، «هدیه»‌ و ...

این موضوع امکان خوبی را نیز در اختیار کانال‌های فروشگاهی قرار می‌دهد تا بتوانند راحت‌تر کالاهای خود را به فروش برسانند. مشتریان شما می‌توانند با فشردن دکمه پرداخت، پول را به حساب شما واریز نمایند. در هنگام انتقال پول امکان نوشتن «توضیحات» نیز وجود دارد. بنابراین مشتری شما می‌تواند «آدرس» یا سایر مشخصاتی که برای ارسال کالا به آن نیازمند هستید را برای شما بنویسد. 

پس از انتقال پول رسید تراکنش به صورت اتوماتیک برای شما و مشتری ارسال می‌شود که در آن علاوه بر مبلغ، کد پیگیری و مشخصات تراکنش، دو نوشته «بابت» و «توضیحات» نیز وجود دارد. بنابراین شما می‌توانید به راحتی متوجه شوید که این پول بابت «چه کالایی» پرداخت شده و «چه کسی و با چه مشخصاتی» آن را پرداخت نموده است!

 

بهبود ایموجی‌ها و پیش‌نمایش استیکرها

در نسخه جدید ایموجی‌های بله بهبود زیادی یافته‌اند و شکل و شمایل بهتری به خود گرفته‌اند! همچنین شما می‌توانید با نگه داشتن انگشت خود بر روی هر استیکر، پیش‌نمایش آن را نیز مشاهده کنید. 

 

امکان دسترسی راحت‌تر به «کارت به کارت» و «درخواست پول» در گفتگو/گروه/کانال

با اضافه شدن دکمه شتاب به نوار پایینی و در کنار دکمه پیوست، به راحتی می‌توانید به عملکردهای کارت به کارت و درخواست پول دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال در هنگام گفتگو با افراد می‌توانید بدون دانستن شماره کارت آنها، برای آنها پول واریز کنید و یا از آنها درخواست پول نمایید.

«بله» آسانترین راه برای پرداخت عوارض خروج از کشور

در نوروز امسال اگر قصد سفر زیارتی یا سیاحتی از مرزهای هوایی کشور را دارید، لازم نیست برای پرداخت عوارض خروج از کشور به شعب بانک مراجعه کنید. کافی است اپلیکیشن بله را نصب و از طریق صفحه بانک من، عوارض خروج خود و سایر همراهانتان را با چند کلیک پرداخت کنید!

حتی نیازی به «پرینت رسید» هم وجود ندارد؛ کافی است «کد آفلاین عبور» و «شماره پیگیری» را در فرودگاه به افسر گذرنامه نشان دهید!

برای پرداخت عوارض خروج از کشور مراحل زیر را پی بگیرید:

۱- بله را از اینجا نصب کنید.

۲- به صفحه بانک من بروید.

۳- گزینه «پرداخت عوارض» را انتخاب کنید.

۴- نوع سفر (سیاحتی یا زیارتی) را مشخص کنید.

۵- کد ملی مسافران را وارد کنید.

۶- با یک کلیک پرداخت کنید!

۷- «کد آفلاین عبور» و «شماره پیگیری» را که برای شما پیامک می‌شود (و در بخش رسید تراکنش نیز در دسترس است)، در فرودگاه به مامور گذرنامه نشان دهید. نیازی به پرینت وجود ندارد!

 

آشنایی با قابلیت‌های بله

 

نحوه نصب و راه‌اندازی بله

 

تعریف کارت در بله و کارت به کارت کردن

برای استفاده از قابلیت‌های مالی بله،‌ اولین قدم تعریف مشخصات کارت بانکی است. در این فیلم آموزشی علاوه بر آشنایی با نحوه تعریف کارت، با قابلیت کارت به کارت در بله نیز آشنا می‌شوید.

 

پرداخت قبض در بله

پرداخت قبض نیز در پیام رسان بله به آسانی انجام می‌شود. شما می‌توانید شناسه قبض خود را به صورت دستی یا با استفاده از بارکدخوان وارد کنید و با یک کلیک، عملیات پرداخت را انجام دهید. برای آشنایی بیشتر با این قابلیت فیلم یک دقیقه‌ای زیر را تماشا کنید:

 

خرید شارژ و درخواست پول در بله

با بله می‌توانید به راحتی برای خودتان یا دوستانتان شارژ بخرید. علاوه بر این قابلیت «درخواست پول» به شما اجازه می‌دهد برای خود کانال‌های فروشگاهی دایر کنید و به راحتی پول را در شبکه دوستانتان جابجا کنید. برای آشنایی بیشتر با این قابلیت جذاب این ویدیو را تماشا کنید:

 

موفق باشید

 

نویسنده و تهیه کننده : مهدی آقابابائی